SeriPole BIG eftergivelige master

Vi har et ansvar for at mindske kvæstelser og dødsfald ved påkørsel.
Øg sikkerheden for trafikanter.

CE

mærket

produkter

Nem og hurtig levering med Danske Fragtmænd

SeriPole BIG

SeriPole BIG har de samme fordele som en standard SeriPole, men med tre gange større bæreevne. Derfor er det ideelt til større vejskilte. De minimere også risikoen for kvæstelser og dødsfald ved påkørsel. De er lavet af samme eloxeret aluminium som er et traditionelt metal anvendt i det danske vejmiljø i årtier. Materialet er ugiftigt og genanvendeligt. Masterne kræver minimal vedligeholdelse og er langtidsholdbar. 

Masterne fås i formaterne: 190×190 mm og 190×280 mm.

SeriPole BIG kan monteres nemt og hurtigt. Dette gælder også udskiftning af masten efter en påkørsel.

Til montering af lettere skilte henvises der til standard modellen SeriPole.

SeriPole serien findes også som lysmaster i op til 10 meter med enten en eller to arme. 

Montering

SeriPole BIG master kan monteres på enten beton ankerbolte, eller på et støbt fundament. Det støbte fundament kan være præfabrikeret eller støbt, hvor det skal bruges (in situ).

Bortskaffelse af SeriPole masterne Levetiden på masterne er overordentlig lang, men på et eller andet tidspunkt skal masterne af den ene eller anden grund bortskaffes. Masterne er fremstillet af aluminium, så de er ved bortskaffelse en attraktiv, genanvendelig ressource – som i øvrigt også repræsenterer en ikke ubetydelig økonomisk værdi. Masterne skal bortskaffes i henhold til gældende nationale og lokale forskrifter. De kan fx være gennem et anerkendt og miljøgodkendt genvindingsfirma.

Crashtest

SeriPole BIG masterne er crash testede og godkendt, både som enkeltmaster, men også i flermastekombinationer i overensstemmelse med EN 12767.

De har fået klassifikationen 100, NE, 2, uden skader på kupéen, hvilket betyder at den er testet med 100 km i timen og NE betyder at masten er af “non energy absorbing” typen. 2 tallet står får dens “occupancy safety level”, hvilket er det næstbedste.

Her kan du se videoer fra vores crash test, i henholdsvis 35 og 100 km/timen. Bemærk at den sidste video er i slow motion.